Najlepszy sernik

Przedstawiam kolejny przepis mojej sąsiadki Wandy, dlatego nazwałam go też Sernikiem á la Wanda :D Ten sernik piekłam już kilkakrotnie, więc jest wypróbowany i sprawdzony. Bez dodatków (ale można oczywiście dodać np. rodzynki), pod pierzynką kokosową, rozpływa się w ustach. Mój ulubiony!!


Składniki na cisto:
  • 300 g mąki
  • 125 g margaryny
  • 1 całe jajko
  • 150 g cukru
  • 1 łyżka proszku do pieczenia

Składniki na masę:
  • 1 kg chudego sera twarogowego
  • 1 szklanka cukru
  • 2 budynie waniliowe
  • 1 cukier waniliowy
  • 2 jajka
  • 4 żółtka
  • 100 ml oleju
  • 600 ml mleka (1,5%)
  • 1 aromat cytrynowy

Kokosowa pierzynka:
  • białko z 4 jajek
  • 100 g kokosu
  • 0,5 szklanki cukru
  
Przygotowanie:
  1. Składniki na ciasto wyrobić na jednolitą masę i wyłożyć nią dno foremki. Wstawić do lodówki.
  2. Nastepnie ubić jajka i żółtka z cukrem, dodawać po kolei twaróg, budyń, mleko, cukier waniliowy, olej, aromat cytrynowy. Masę wlać do foremki na wierzch ciasta.
  3. Foremkę włożyć do nagrzanego piekarnika i piec przez 60 minut w temperaturze 180˚ C.
  4.  Białko ubić z cukrem, dodać kokos i ponownie wymieszać. 15 minut przed końcem pieczenia, ciasto wyjąć z piekarnika i rozsmarować masę kokosową na powierzchni.





Ponadto:
  • Masa wychodzi bardzo rzadka (to przez tak dużą ilość mleka ;)), ale nie należy się tym przejmować, ponieważ po upieczeniu sernik się nie rozpada i z łatwością można go kroić.
  • Tym razem sernik ten zrobiłam z połowy składników, w okrągłej foremce o średnicy 24 cm.   

Smacznego :)

Comments

Popular Posts