Chleb z przyprawami

Kolejna wariacja na temat chleba. Zwykły biały bochenek z piekarni szybko się może znudzić, dlatego tym razem wybrałam przepis na chleb pikantny z przyprawami. Zachęcam do wypróbowania tej szybkiej wersji bez drożdży z pieprzem kajeńskim, curry i rozmarynem, która ma nie tylko wspaniałą żółtą barwę, ale równie dobrze smakuje. Ten chleb będzie najlepszym dodatkiem np. do ulubionej zupy. Mi najbardziej smakuje prosto z piekarnika posmarowany tylko masłem.


Składniki:
  • 25 g masła + więcej do nasmarowania blachy
  • 325 g mąki
  • ¼ łyżeczki soli
  • ¼ łyżeczki pieprzu kajeńskiego
  • 3¼ łyżeczki proszku do pieczenia  
  • 2 łyżeczki curry
  • 2 łyżeczki rozmarynu
  • 150 ml mleka
  • 1 roztrzepane jajko

Przygotowanie:
  1. Blachę do pieczenia smarujemy masłem i posypujemy lekko mąką. 
  2. Mąkę, proszek do pieczenia, sól, pieprz kajeński, rozmaryn i curry wsypujemy do dużej miski i mieszamy.
  3. Masło rozdrabniamy ręką, dodajemy  i mieszamy ciasto aż wszystkie składniki się połączą.  Następnie dodajemy mleko i roztrzepane jajko i wyrabiamy ciasto na lekko posypanej mąką powierzchni przez kilka minut. 
  4. Z ciasta formujemy okrągły bochenek i nacinamy nożem. Pieczemy w rozgrzanym do 190˚C w piekarniku przez 45 minut. Można podawać ciepły.


Przepis pochodzi z książki kucharskiej "Backen".


  • Oryginalny przepis na ten chlebek zawierał ziarna maku. Ja zastąpiłam go taką samą ilością rozmarynu.
  • Jeżeli zauważycie, że chleb w piekarniku za bardzo brązowieje, przykryjcie go aż do końca pieczenia folią aluminiową.

Smacznego :) 

Comments

Popular Posts