Ciasto marchewkowe

Ciasto z dodatkiem marchewki stało się nieodwołalnie moim ulubionym. Pewnie każdy, kto miał okazję go skosztować, będzie zawsze chętnie do niego wracał. Jest oczywiście wiele wersji ciasta marchewkowego, dlatego chciałabym wypróbować wiele przepisów.

Chyba najlepiej smakuje to z dodatkiem masy marcepanowej. Warto więc połączyć  składniki tak, aby otrzymać ulubioną wersję ciasta marchewkowego. Poniżej przepis, który znalazłam w szufladzie, pochodzi z pewnego pisma dla kobiet :)

Składniki na 12 porcji:
  • 60 g mąki
  • 160 g cukru
  • 260 g marchwi
  • cytryna
  • 250 g mielonych migdałów
  • 6 jajek
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • masło oraz bułka tarta do przygotowania formy


Krem:
  • 250 g masła 
  • 150 g masy marcepanowej
  • łyżeczka soku z cytryny
  • 2 łyżki śmietany kremówki
  • łyżka cukru pudru


Przygotowanie:
  1. Marchewkę zetrzyj  na drobnej tarce. Dodaj startą skórkę z cytryny i wyciśnięty sok. Mąkę wymieszaj z migdałami oraz proszkiem do pieczenia.
  2. Żółtka oddziel od białek. W wysokim naczyniu ubij białka na sztywno, stopniowo dodając cukier. Następnie do masy białkowej dodaj żółtka, marchew, mąkę z migdałami. Wszystkie składniki połącz ze sobą bardzo dokładnie. 
  3. Tortownicę wysmaruj masłem i wysyp bułką tartą, wlej masę i wstaw do nagrzanego piekarnika. Piecz 20 min w 190˚ C.
  4. W tym czasie przygotuj krem. Marcepan zmiksuj ze śmietaną na gładką masę. W innym naczyniu mikserem spulchnij masło i dodawaj do marcepana. Masę dopraw cukrem i sokiem z cytryny.
  5. Aby ciasto nie opadło, pozostaw je na 15 min w uchylonych piekarniku, a gdy ostygnie, wyjmij je z formy. Wystudzone ciasto przekrój na pół. Przełóż 1/3 masy, resztą posmaruj wierzch. Dekoracja dowolna.





Nie jestem pewna, ale wydaje mi się, że masa marcepanowa powinna być bardziej puszysta. Mam zamiar wypróbować ten przepis jeszcze raz, bo przecież nie wszystko wychodzi za pierwszym razem, a tylko praktyka jest drogą do perfekcji.

SMACZNEGO!!


C.d.


Wypróbowałam inny przepis, który zawierał m.in. mielone orzechy włoskie, wiórki kokosowe i cynamon. Zrezygnowałam natomiast z ananasa. Ciasto z polewą z cukru pudru, masła i serka Philadelphia wyszło puszyste, po prostu przepyszne. Przepis znalazłam tutaj: http://www.kwestiasmaku.com/desery/ciasta/ciasto_marchewkowe/przepis.html.










SMACZNEGO!!

Comments

Popular Posts