Karpatka

Od dawna marzyła mi się karpatka. W końcu znalazłam bardzo dobry przepis. Zdziwiłam się jak proste jest jej przygotowanie, a ponadto wychodzi już za pierwszym razem. Z przepisu Pani Doroty.


Składniki na ciasto:
  • 125 g masła
  • 1 szklanka wody
  • 4 jajka
  • 1,25 szklanki mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia

Składniki na krem:
  • 2 kostki masła (400 g)
  • 0,5 litra mleka
  • 1 budyń waniliowy

Przygotowanie:
  1. Wodę i masło podgrzewamy w garnku, a kiedy zaczną wrzeć zmniejszamy ogień do minimum. Dodajemy stopniowo mąkę, cały czas mieszając drewnianą łyżką, aż do momentu kiedy z ciasta uformuje się kula. Wtedy odstawiamy je do ostygnięcia.
  2. Do ciasta wbijamy 1 jajko, ucieramy mikserem i stopniowo dodajemy kolejne jajka. Na koniec dodajemy 1 łyżeczkę proszku do pieczenia. 
  3. Ciasto dzielimy na 2 części i cienko rozsmarowujemy na dwóch płatach papieru do pieczenia (papier musi być wysokiej jakości, ja użyłam takiego z wypustkami, do którego nic nie przywiera) i wstawiamy na dwóch blaszkach (40cm x 35cm) do piekarnika nagrzanego do 200 st. Pieczemy ok. 20 minut na złoty kolor, a następnie zmniejszamy temperaturę do 100 st. i podsuszamy ciasto w uchylonym piekarniku jeszcze przez 10 minut.
  4. Budyń waniliowy gotujemy wg. przepisu na opakowaniu (z 0,5 l mleka) i odstawiamy do całkowitego ostygnięcia.
  5. Miękkie masło ucieramy za pomocą miksera, dodajemy cukier puder i dalej ucieramy. Do tego dodajemy zimny budyń i ucieramy wszystko na gładki krem. 
  6. Jeden z płatów ciasta smarujemy kremem, a drugi kładziemy na krem. Gotową karpatkę posypujemy cukrem pudrem. 




Smacznego :)

Comments

Popular Posts